måndag 4 juli 2016

Vi bygger ett hus!

Här är vi inte sysslolösa kan jag lova. Michael är ledig den här veckan och projekt bygga uterum har startat. Hela familjen är engagerade och hjälper till.
Ruben har det fortsatt problematiskt att komma till ro och sova dagtid, så de senaste dagarna har han bokstavligen bott i bärselen. Där trivs han bra och sover både gott och länge. Särskilt nöjd är han sen jag ställde om lite remmar så att han kan amma när han hänger där, ta sig en slurk när han känner för det helt enkelt:)



Ibland får Ruben sitta framåtvänd i selen, det är spännande. Efter en stund blir han gnällig och trött och då vänder jag honom mot mig så han får sova. Fiffig uppfinning det där med bärsele och bra bålträning. Dessutom kan man bygga hus och bära sin bebis samtidigt!


Det ska alltså bli ett uterum. Vi har byggt i två dagar nu och alla reglar och takstolar är på plats. Björn kom ut ikväll och hjälpte Michael att lyfta upp dem.


Noomi är vår lilla hjälpreda, hon tycker om att få hämta saker, räcka pappa vattenpasset och så. Men Humlan roar sig också otroligt bra själv, hon poar på med sitt. Vattnar gräsmattan, plockar kottar, cyklar på sin trehjuling, sjunger och är nöjd.


Noomi fick några tomma burkar som det varit skruv i. De lekte hon länge med, kokade soppa på vatten, sågspån och grönsaker (gräs), det smakade toppen!


Lille Rubinoj, en betydligt gladare kille de sista två dagarna sen han började sova i selen.


Min duktige make som byggt sitt livs första takstolar, jättefina blev de.


Och jag med min nya kroppsdel, Babybjörnselen. Det här med att bli av med gravidmagen var visst bara tillfälligt... 



Imorgon ska vi lägga tak, det ska nämligen regna från onsdag, och då vill vi att vårt hus ska ha det torrt och bra.

Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Vilka Oakley passar till den verksamheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett par Carbon Blade med slipade glas.

      Radera
    2. Det har varit ett par Carbon Blade med slipade glas.

      Radera
  2. Som sin kusin mao, sele-sovare 😄

    SvaraRadera