måndag 11 juli 2016

Rubentid

Idag har jag och Ruben mycket Tillsammanstid. Noomi är ju som sagt var på sommarnöje hos mormor och morfar några dagar och Michael jobbar nattjour. En dag med många timmar att ägna sig åt sin Rubin med andra ord. Vi började dagen med en välbehövlig sovmorgon, inte förrän närmare 11 orkade jag mig upp ur sängen. Rivstartade sen dagen med att i rask takt klippa gräsmattan som vuxit sig väldigt lurvig sista veckan... Vid 12-tiden vinkande vi av pappa Michael som åkte till jobbet. 

Sen har Ruben och jag hängt lite i soffan.


Vi har gått en liten promenad runt byn. Ruben sov i vagnen, men bara så länge den rullar. Annars sover han nämligen enbart i bärselen på dagtid numera. Detta ledde idag till att stackars Ruben fick lite majonäs i håret när jag åt en äggmacka till lunch...
 

Sen har vi pysslat på lite här hemma, kört några tvättmaskiner, startat robotdammugaren men framför allt tagit det väldigt piano och vilat mycket!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar