tisdag 26 juli 2016

Semesterfeeling och ett fantastiskt sommarlov för Humlis

Ännu en supersommardag till ända. En dag vi fyllt med mycket bad, Noomi ville att vi skulle låtsas att jag var en vattenskoter (grannen här har en som han fräser runt på). Så idag har jag inte bara varit mamma, utan även vattenskoter. Havet är fortsatt varmt och härligt att bada i, 23 grader är verkligen inte fy skam! Noomi har verkligen fantastiska sommarlovsdagar här. Är ute dagarna i ända, badar en massa, plockar sig smultron och blåbär när hon blir sugen och njuter av livet helt enkelt!

Bortsett från bad så började jag dagen med en väldigt rejäl sovmorgon, till klockan 11. Var liksom helt död och förmådde inte att kliva upp innan dess. Välsignade mormor och morfar som med glädje umgås med sina barnbarn även i morgonstund. Ruben har blivit stora killen nu och kan vara på "inlämningen" där på morgonen han också i flera timmar utan mamma, skönt!

På eftermiddagen gjorde vi en utflykt till Gårdsbutiken i Själand som ligger nån mil bort. Vi åt en toppengod måltid, någonstans mellan lunch och middag, i den fina trädgården. Noomi mumsade med god aptit i sig en tallrik pannkakor med jordgubbssylt och grädde och mormor och morfar fick sig ett glas vitt till maten, riktigt kontinentalt.




Det finns en massa vill-ha-grejer där i butiken som vi tittade i efter maten. Mormor fyndade fina lyktor, Ruben kom hem med en liten mjuk Bukowski-kanin och Noomi blev en "glitterstav" rikare. Det var som ett vätskefyllt rör med glitter i som åker runt när man vänder det. Man kan tydligen trolla med den också...

Tillbaka i Bredviken sen blev det mera bad och sen en springtur för mig och pappa. Tredje gången för mig nu sen Ruben föddes, och jag måste säga att det går över förväntan! Känner mig naturligtvis inte i toppform, men jag tar mig framåt i ok tempo ändå...

Vetskapen om att mamma stod hemma och bakade surdegsbröd gjorde stegen lättare och sen bullade vi upp världens gofika utomhus i den ljumma kvällen. Nybakat bröd med äppelmarmelad och fruktsallad med vispgrädde. Njutning! De nya lyktorna var hur fina som helst och jag ångrade att jag inte köpte några själv...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar