onsdag 13 juli 2016

Vänner i Vindeln

Igår gjorde jag och Ruben oss en tur till Vindeln för att hälsa på min goda vän Jessica. Och vilken mysig dag vi hade sen! 
Först blev jag bjuden på jättegod lunch, varmrökt lax med sallad och romsås, och sen gick vi en lång och skön promenad. Det är så vackert där vid Vindelälven!
Ruben behagade dock bara sova en kvart eller så i vagnen, sen var det selen som gällde i numera vanlig ordning.
Vi gick till Konst i kvarn, en konstutställning i en gammal kvarn invid älven, med lokala konstnärer som ställer ut hela sommaren. Ett tips om ni har vägarna förbi Vindeln!



Jessica är ju min bakguru, och igår var inget undantag. Se bara! Sån lyx att få sitta i lugn och ro i deras fina uterum och njuta av gott fika. Sen gick vi trädgårdsvandring och tittade på alla fina rabatter som de anlagt. Ett stort jordgubbsland har de också och jag smakade en stor, röd, otroligt söt gubbe. Mums!


En härlig dag med en god vän en fin sommardag. Välgörande! Det gjorde liksom inte jättemycket att Ruben vrålade halva hemresan, hade samlat ny kraft att orka sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar