måndag 25 juli 2016

Intervjun - 7 snabba med Ruben

NAPP ELLER SNUTTE? Sa du tutte? Ja napp kan du fetglömma, en sån där fånig plastgrej duger inte. Tacka vet jag mamma...
Storasyster har lovordat det här med snutte, så det funderar jag på att prova så småningom. En kanin ska visst också vara himla bra...

SOVER... korta stunder dagtid, helst i bärselen på mamma, men ibland får jag hålla tillgodo med vagnen. Det är väl på natten man ska sova?! Då sover jag nämligen hur bra som helst, en hel massa timmar i sträck. Ibland tar jag mig nån slurk vid 5-snåret för att stå mig några timmar till.

ÄTER... Ja, gärna! Jag är en riktig gourmand. Mammas mjölk är livet, jag får så mycket jag orkar, och ibland rinner det så fort att jag knappt hinner med.

DET HÄR GILLAR JAG: Att få sitta i knäet på någon av mina kära, få delta i konversationer och se vad som händer. När Noomi kommer och pratar med mig blir jag extra glad. Att ligga på skötbordet en stund är inte heller helt fel, särskilt om det finns något roligt att titta på under tiden, flygplansmobilen till exempel...

DET HÄR GILLAR JAG INTE: Att åka bil, fy sjutton, det är det värsta jag vet. Då brukar jag vråla så högt jag kan, så nuförtiden åker vi inte så mycket bil längre. De säger att jag kommer att tycka bättre om det när jag blir större, ptja, vi får väl se hur jag gör med den saken.
Bli förpassad till babysittern eller nån fånig filt på golvet är också pesten. Kanske om nån underhåller mig samtidigt så kan jag väl sitta ett par minuter då, men helst inte..

SÅ HÄR BESKRIVER MINA VÄNNER MIG: "Söt som socker och med den finaste lilla parkeringsläppen som han skjuter ut i viloläge." "En kille som gillar att snacka och gärna är där det händer."

DET HÄR GÖR JAG I SOMMAR: Är hos mormor och morfar i Bredviken och lever livet. Vi har varit här några veckor nu eftersom jag vrålade så mycket på resan hit, så nu vågar mamma inte sätta mig i bilen igen...hehe. Dagarna är lugna och sköna, idag var jag på stranden en sväng, spännande!
Jag ska åka till Göteborg också om några veckor och hälsa på lite familj och polare.

2 kommentarer: