söndag 17 juli 2016

Sjusovarväder

Hade det inte varit så att jag råkade hosta, så hade nog Ruben sovit hela förmiddagen. Nu vaknade han för morgonen klockan 10 (!), en lång och härlig sovmorgon med andra ord. Det var en passande dag att ligga kvar i sängen, för vi vaknade till ett riktigt skyfall ute.
Noomi och morfar hade redan åkt in till Kramfors för att hämta morbror Björn, så det var lugna gatan här i Bredviken.

Mamma och jag tog en promenad upp till vägen efter frukost, och innan vi var hemma sken solen. Vi hann med en förmiddagsfika ute i solen och lite bokläsning också innan Ruben vaknade.
Jag har läst 1,5 bok sen jag kom i onsdags, och hade det inte varit för att jag hade två barn att se till, så hade jag kunnat ligga och läsa dygnet runt. Mamma har satt ihop en väldigt bra sommarbokhylla i år!

Nu har vi blivit fler här i stugan. Morbror Björn har kommit och en efterlängtad pappa och make rullade in här på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar