måndag 25 juli 2016

Baddagar...

Men hallå, vilken sommar vi har!! Sol, sol, sol och varmt i vattnet dessutom. Noomi har blivit en riktig vattenhumla, de sista dagarna har hon liksom upptäckt hur himla härligt det är att bada. Noomi brukar variera mellan att bada i plaskpoolen på gården och i havet.

Vi försöker att undvika de stekigaste timmarna mitt på dagen, men tidig förmiddag är det också härligt på stranden. Här är Noomi i sin jättebraiga uv-dräkt som håller spf 50+, då smörjer vi bara ansikte, nacke och fötter och slipper kladda så mycket med solkrämen...

Sent på eftermiddagen idag gick vi ned till stranden allihopa. Mormor, morfar, jag, Noomi och Ruben. Pappa Michael jobbar i Sollefteå den här veckan. 

Ruben fick ligga i skuggan under ett parasoll och lyssna på vågskvalpet. Det tyckte han var härligt, åtminstone en liten stund. 



Men sen var det mysigare i mormors famn...


Jag och Humlis badade grundligt, det var sååå skönt. 23 grader närmare bestämt....
Vi hade så roligt i vattnet, busade och lekte.



"Svinga mig morfar!"



Sen toppade vi den här fina sommardagen med en riktigt god grillmiddag. Vi var hungriga som vargar och allt smakade fantastiskt gott. "Årets godaste middag", för att citera mig själv:)


Ruben premiärade i antilopstolen, stora killen!




Nu hoppas vi på fler härliga baddagar, jag är nämligen en riktig badfantast jag med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar