måndag 1 juni 2015

Morsdag i efterskott

Eftersom Michael jobbade igår och vi hade besök i helgen blev jag morsdagsfirad igår istället. Min tredje morsdag för övrigt, himla trevlig tradition ändå måste jag säga.

När jag kom hem från jobbet hörde jag Noomi inifrån vardagsrummet: "jag har ritat en teckning, mamma blir du glad?"

Om jag blev! Humlis hade ritat en liten kanin, en stor kanin och en hare. Pappa hade skrivit bredvid vad det föreställde, inte alltid helt enkelt att tolka vår lilla konstnär.
Sen berättade Noomi att hon och pappa hade köpt en tårta till mig, prinsesstårta som är min favorit (!), och på bänken stod en vas med mina älsklingsblommor - rosa pioner!

Efter middagen åt vi tårta och Humlan la beslag på både rosen och chokladdekorationen... Gott var det! Min morsdag fortsatte sen med en joggingtur runt Lindholmen och som belöning ännu mera tårta och ett avsnitt av en serie vi följer. Noomi var väldigt uppspelt igår och var stört omöjlig att somna. En marsipanros till kvällsmat var kanske inte helt bra ändå.... men det är bara morsdag en gång om året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar