onsdag 3 september 2014

Vår Londonresa, part 1

Känner att jag måste göra ett par inlägg från vår fina resa till London innan man hinner glömma allt.
Vi åkte i onsdags, för en vecka sen, och kom hem i söndags kväll. Redan själva resdagen var extra speciell och mysig för Michael hade tagit ledigt hela dagen, trots att vi inte åkte förrän på kvällen.
På morgonen städade vi läggan skinande ren, packat hade vi gjort kvällen innan. Sen åkte vi över med Älvsnabben och promenerade i Linnéstaden och Masthugget, lunchade i solen och hade det allmänt skönt.

Vid tre-tiden på eftermiddagen tog vi bussen in till stan och därefter flygbussen ut till Landvetter. Trots att Noomi hade sovit tidigare på dagen fick hon ett riktigt aggroutbrott. Men, vi kom sen på att hon nog inte bara var trött, utan även HUNGRIG! Och mycket riktigt, hon slukade hela barnportionen med pannkakor vi köpte till henne och sen var det en mycket gladare och piggare Humla.  Flygresan gick fint den med, Noomi tittade på "Affi" på surfplattan, Alfons alltså. Vi läste också böcker och tittade i ett magasin där det var ett reportage om surströmming. Noomi ville hela tiden titta på "biskarna"...

När vi hade landat tog vi snabbtåget in till stan. Noomi somnade på Victoria station och sen tog vi metron till hotellet. Hotellet var för övrigt en väldigt positiv överraskning! Vi kände verkligen att vi fick valuta för pengarna. Rummet hette Fitzroy och låg på entréplanet, mot den fina trädgården, och var jättestort. Fräscht och fint, en bäddad bebissäng till Humlis och gott om utrymme att springa runt på.
Eftersom Noomi sov så gott i vagnen gick vi faktiskt ut och åt middag, trots den sena timman. Vi hittade en pytteliten italiensk restaurang bara några gator bort. Det var så pass varmt att vi kunde sitta ute och äta. En god start på semestern!