torsdag 11 september 2014

Det gick bra idag med!

Det gick toppen hos dagmamman idag också!! Vi körde samma upplägg som igår, kom kvart över sju, åt frukost och sen var jag kvar till Doris och Ludvig (Noomis dagmammekompisar) hade kommit. Vi sa hej då, kramades och Humlan såg att jag tog på mig skorna och gick, men INGA problem.

Sen hade jag ett antal timmar hemma själv innan jag skulle hämta Noomi. Då jag är bättre i förkylningen fanns ingen anledning att ligga på latsidan. Jag putsade alla våra 16 fönster, oljade in matbordet och iläggsskivorna samt torkade av och lädervårdsbehandlade soffan. Man kan säga att jag är lite utav undrrhållsansvarig här hemma (och en rastlös typ).

Klockan 15 var det äntligen dags att hämta Humlis. Hon var så glad när jag kom och Louba berättade att det hade gått jättebra idag med. De hade promenerat till Josefin (Noomis extradagmamma) och haft utelek tillsammans hela förmiddagen samt fikat matsäck ute. När de kom hem igen hade alla tre slocknat på tre röda, ingen bandspelare behövdes....
Noomi hade sovit i 1,5 timme och sen hade de ätit lunch. Spaghetti med köttfärssås, rödbetor och gräddfil. Louba maler egen köttfärs på högrev, känns rejält på något vis. Noomi åt jättebra till lunch, hon är inne i en ätperiod tror jag,  för till middag åt hon tre portioner ugnskyckling med ris och currysås.

När vi kom hem fick Humlan leka lite i parken utanför oss. Hon tycker om att springa runt bland "bollarna" och även sitta på dem.

4 kommentarer: