onsdag 10 september 2014

Min stora, duktiga Humla!

Åh, jag är så glad och lättad! Idag har Noomi varit hos dagmamman utan mig mellan 8.15 och 14, och det gick JÄTTEBRA!
Vi kom dit redan 7.15, för det är ungefär den tiden hon kommer att lämnas på morgnarna. Då fick Noomi äta havregrynsgröt med Loubas nykokta äppelmos till, gott gott tyckte Humlis. Sen var jag kvar tills de andra barnen hade kommit,  då sa jag hej då till Noomi och fick ett "haddå" och en stor kram.
Det var jättekonstigt att åka hem utan henne, och jag fick verkligen besinna mig att inte kasta mig på telefonen det första jag gjorde när jag kom hem för att kolla hur det gick.
Jag har dragit på mig en rejäl förkylning, så på ett vis var det väldigt skönt att få några timmars vila utan att behöva underhålla Humlan. Somnade i soffan och vaknade sen lagom till det var dags att åka och hämta henne igen.

Där möttes av en glad Noomi som hade haft en jättebra dag! Vilken lättnad!
De hade läst böcker, gått på skogspromenad upp till Branddammen, ätit lunch och Noomi hade ätit jättebra. När det var vila sen så somnade Humlan först och vaknade sist, nästan två timmar hade hon sovit.

När vi kom hem gjorde vi mackor och tog med mellanmålet ut till lekparken, mystid med lilla skrothögen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar