tisdag 31 januari 2017

Ändrade planer

Så har en ny vecka dragit igång! Den här veckan jobbar Michael i Sollefteå. Jag hade först tänkt att åka ned till mamma och pappa på torsdag, efter Noomis dans. Men efter en mindre rolig natt nr 1, ensam med två förkylda barn, bestämde jag mig för att åka redan samma dag. Får passa på att vara spontan nu de sista veckorna av föräldraledigheten.
Tågresan till Kramfors blev till slut en road trip då vårt tåg visade sig vara inställt när vi kom fram till stationen i Hörnefors. Både Noomi och Ruben sov gott, så jag satte på en ljudbok och börja köra söderut. Den första timmen var riktigt behaglig och mysig. Bra bok, lite trafik och fint väglag. I Övik vaknade Ruben, i Bjästa började han skrika och i Docksta var han helilsken. Trodde att han var hungrig och stannade och gav honom en klämmis, men effekten var tyvärr extremt kortvarig. I Ullånger blev Noomi less på oljudet och stämde upp i klagosången.
Det var skönt att svänga upp på Babelsberg kan jag säga, mitt högeröra var lite trött! Vi fick lyxigt våffelkvällsfika hos mormor och morfar, det har blivit en tradition att vi äter det när vi kommer till dem på kvällen.

Idag ville Noomi åka spark, men när vi tittade ut fanns det knappt någon snö alls. Det fick bli promenad med dockvagnen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar