söndag 15 januari 2017

Kan det bli vackrare än så här?

Åh, vilken himla fin helg det har varit! Solen har lyst över oss i flera dagar nu och hela Strömbäck ligger inbäddat i snö. Vi tycker förstås alltid att vi bor i världens mysigaste lilla by, men just nu är det verkligen vackrare än någonsin ute! Michael tog några fina bilder igår när han var ute och promenerade med Ruben;






Igår var Noomi och jag ute i över en timme och åkte skidor. Vi gjorde ett spår på den lilla fotbollsplanen mitt emot vårt hus. Noomi tyckte att det blev väldigt fint och sa belåtet att "andra barn kan ju också få komma och prova!".



Efter 4 varv i skidspåret och lite stakningsträning med stavar på lilla vägen utanför vårt hus, hade vi gjort oss förtjänta av några rutor Marabou. Himmel vad gott det smakar utomhus!


Och när vi stod där på skidorna rullade plötsligt mormor och morfar in på gården.
De kom på ett litet pit-stop för lunch hos oss innan de skulle ta flyget till Gran Canaria.
Vi åt också årets första (men definitivt inte sista) semlor!! Hurra på den!


När jag hade skjutsat dem till flygplatsen skyndade jag mig hem och tog på mig skidkläderna igen och åkte ut på en egen skidtur. Vi har skidspår här i byn, så det är bara att spänna på sig skidorna utanför dörren och glida iväg. Tror att det var första gången på 3 år som jag åkte, och det var så fantastiskt härligt! Hade det inte blivit mörkt hade jag nog varit ute fortfarande:)


Hoppas ni haft en bra helg också!












1 kommentar: