onsdag 31 augusti 2016

Att ta sig igenom dagen...

Åh, de sista dagarna har milt uttryckt varit himla jobbiga. En bebis, som sen tidigare,  sover extremt lite dagtid och BARA vill bli buren varje stund har nu dessutom fått en förkylning som gjort honom ytterligare krävande. Nu har jag fått jätteont i höger axel också på grund av allt bärande, en så kallad arbetsskada...
Ja, det har tyvärr varit lite nedräkning av timmar tills Michael kommer från jobbet och inte så mycket att njuta av föräldraledigheten. Det känns ledsamt och tråkigt, hade ju sett fram emot den här ledigheten och alla mysiga promenader. Nu blir det knappt några vagnpromenader alls (Ruben skriker i vagnen med!) och mitt humör är väl inte på topp. Energilös och sliten känner jag mig för tillfället! Imorgon är det september, en ny månad som förhoppningsvis blir lite snällare mot mig än augusti. Ruben blir äldre för var dag och förhoppningsvis mer nöjd också.


Noomi får stå ut med mycket bebisskrik och en lättirriterad mamma här hemma, men hon är tapper och har varit riktigt glad och mysig i veckan. Men lite jobbigt är det förstås när Ruben gastar i bilen så vi omöjligt kan föra ett samtal. Vilken tur att hon har sin fina förskola där hon får vila öronen och leka av sig!

Imorse fick Noomi ha hörsel kåpor för att få lite matro vid frukosten.



Vi hade en mysig eftermiddag hemma efter förskolan. Noomi önskade smoothie och platt ägg (stekt) till mellis och sen gick vi ut i det fina vädret. Ruben sov i selen och jag och Noomi gungade, lekte i sandlådan och sparkade boll.




Ikväll hände något jätteroligt när jag skulle natta Noomi. Jag satt på hennes säng med Ruben i knäet och väntade på att hon skulle ta av sig kläderna. Då hoppar hon som en groda framför Ruben och säger "kvack kvack" och plötsligt brister Lillebror ut i världens gapskratt, riktigt högt skrattade han, gång på gång. Humlan kvackade bara mer och mer när hon fick så fin respons från sin publik.
"Jag har en Kvackteater mamma", sa hon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar