onsdag 3 augusti 2016

De senaste dagarna i Bredviken...

Nu är vi åter hemma i Strömbäck! Efter tre underbara veckor i kära kära Bredviken hos mormor och morfar. Ja, för Noomi blev det till och med drygt tre veckor eftersom hon var där själv några dagar innan jag och Ruben kom.

Vi har verkligen haft det hur himla bra som helst de här veckorna. Vi har badat mycket, jag har läst tre bra böcker, kommit igång med löpningen igen  (tack pappa, kära parhäst!), vi har fått dille på rawbollar och fruktsallad har blivit favoritkvällsmat. Humlan har varit ute nästan all vaken tid och plockat sig både hallon, smultron och blåbär när hon känt sig sugen.
Noomi har i vanlig ordning sovit inne hos mormor och morfar, och jag har fått sovmorgon oförskämt många gånger. Tack snälla mamma och pappa för all hjälp med barnen, ni är fantastiska som ställer upp så mycket!


I måndags kom Michael ut till stugan också efter att ha jobbat i Sollefteå 8 dagar. Å, vad Noomi hade längtat efter sin pappa! Hon var så glad och uppspelt hela dagen. På kvällen tog vi oss ett dopp också, trots att vinden hade blivit kyligare och den där högsommarvärmen hade bytts mot en höstigare luft. Men, man ångrar aldrig ett bad!



Michael och jag har plockat årets skörd blåbär också. 15 liter blev det som nu ligger i prydliga lådor i vår frys. Jag ska introducera den gamla favoriten 'blåbär och mjölk' för Humlis, det kanske kan bli ett nytt favoritmellis...

Men nu hemma alltså. Noomi har längtat hem sista veckan, och det var faktiskt riktigt roligt att komma hem till stora huset, trots att vi haft det så härligt i stugan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar