tisdag 23 augusti 2016

Det ser åtminstone harmoniskt ut på bild...

...de två senaste dagarna har milt uttryckt gjort mig lite gråhårig och matt. Ja gode värld, vilka prövningar. Noomi har varit väldigt arg och haft många utbrott på precis allt och ingenting. Jag tycker mig känna igen vissa uttryck som hon använder flitigt; "dumma mamma" (eller dumma vadsomhelst) och "aldrig" . Det är inspiration från Lotta på Bråkmakargatan kan jag tala om. Noomi har lyssnat mycket på Lotta på sistone och uppenbarligen fått en del idéer.

Förutom kraftiga humörsvängningar hos min Humla, har jag en liten Rubin som slagit alla tidigare rekord i att sova lite under på dagarna. Helt otroligt att han orkar hålla sig vaken, och när han väl somnar på eftermiddagen skulle man kanske kunna tro att det blir en långsovning? Men icke. 30 minuter ungefär. Ja, han är en liten kontaktkille vår Ruben, vill alltid bli kånkad, buren och sitta i knäet.

Trots utbrott och allmänt påfrestande dagar, har vi lyckats få en del saker uträttade.
Igår var vi på BVC med Ruben för mätning och vägning. Fast först kom vi fel tid. Hade skrivit upp 10 i min kalender, men det visade sig vara 13.30. Håhåjaja. 7 690 gram stannade vågen på den här gången för Rubens del. Noomi hade vuxit i sommar hon med, 102 cm är hon  nu.

Idag började Noomi på förskolan igen efter ett långt sommarlov. Stolt och glad över sin Alfonsrygga gick hon förväntansfull in på Kornet. De har ändrat grupperna och avdelningarna nu efter sommaren så Noomi hade fått ett gäng nya kompisar och två nya fröknar.




Men vi började faktiskt dagen med att åka in till Teg, för Noomi hade tid på folktandvården. Hon var så himla duktig! Satt själv i den roliga stolen och gapade duktigt när sköterskan räknade tänderna och pickade på dem med den där lilla kroken. Sen fick hon välja present ur en låda och valde sig en fin hårsnodd.

Noomi läste en Gittan-bok i väntrummet.


Efter förskolan var Noomi jättetrött. Jag hade fullt upp med att hålla henne vaken och humöret var inte det bästa heller. Det blev i alla fall mellis ute och vi skördade två små morötter ur vår odlingslåda.


Ruben och jag passade på att vila lite mitt på dagen. Inte sova direkt (hade varit skönt dock!), men mysa i soffan och filosofera lite. Här läser Ruben en bok han intresserade sig för;


Imorgon är en annan dag:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar