lördag 13 augusti 2016

Kusiner och annat kul

Vad mysigt det är att vara borta såhär några dagar, riktig semesterkänsla!
Ruben firade in semestern med att sova en helnatt, 22.30-06, han gör ju det ibland och det är alltid lika härligt. Sen somnade vi om en stund till och gick upp vid 8. Efter frukost tog jag en promenad runt Slätta damm, ett jättefint naturområde med en massa gångstråk som ligger precis invid Kärrdalen där farmor Marianne och Alf bor. Ruben fick inviga sittdelen till vagnen idag också. Såklart i nedersta liggläget och med en ombonad, skön dyna i tempurliknande material. Anledningen till detta var att Michael körde vår lilla bil hit ned till Göteborg och då fick liggdelen helt enkelt inte plats. Men Ruben såg ut att ha det skönt där han sov nedbäddad under sitt täcke.


Vi har också träffat Michaels bror, Daniel, och hans familj (barnens kusiner alltså) idag. Noomi hade längtat sååå efter att träffa storkusin Klara, hon ser verkligen upp till henne och kallar till och med sig själv för Klara ibland hemma. Vi lekte lite ute, fikade och åt lunch tillsammans. Ruben fick så fina presenter av sina kusiner som Noomi hjälpte honom att öppna.




När kusinerna åkt hem vid två (Daniel skulle jobba, så de kunde tyvärr inte stanna längre) åkte vi in till stan och gick på Sjöfartsmuseet. Vi började med en fika innan vi kollade in akvarierna och utställningarna . Noomi tyckte att sjöhästarna var jättefina men drakfisken var lite läskig...




På väg hem köpte vi med sushi från favvostället i Sannegårdshamnen. Noomi drack upp min misosoppa, den gillar hon!

Jag har tagit mig i kragen och tagit en springtur nu på kvällen också. Sprang ett av spåren i Hisingsparken, tyvärr är det lite halvdåligt uppmärkt, så jag kom lite längre  bort än vad jag tänkt mig. Innan jag var hemma igen var det både mörkt och regnigt. Men - 50 minuter jogg är avklarat och det kändes riktigt bra faktiskt. Lite känningar i fogarna mot slutet, men de ska väl stelna till så småningom..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar