tisdag 16 augusti 2016

Både lek och motion i Hisingsparken

Idag har jag och barnen haft en lugn dag hemma vilket var väldigt skönt. Man blir helt klart lite sliten av att flänga runt.
Michael har varit iväg på annat håll idag tillsammans med Noah.

Trots den lugna hemmadagen har jag nog slagit sommarens rekord i motion för egen del. Redan efter frukost gick jag en promenad i Hisingsparken på 50 minuter med Ruben i vagnen.


Noomi och farmor gjorde pannkakor till lunch, mumsigt!


Efter lunch tog vi en promenad till den fina lekparken som ligger en bit bort i Hisingsparken. Noomi var hur duktig som helst på att gå (springa/hoppa/skutta), det tog ändå en halvtimme enkel väg. Inte ett pip om att hon var trött i benen.

Lekparken är verkligen jättefin. Det är bondgårdstema och det finns djur i trä, en häftig traktor och ett stall bland annat.
Humlan började med balansbanan, hon har blivit duktig motoriskt den sista tiden.  Klättrar, hoppar och balanserar som ingenting.





Noomi provade också linbanan ett flertal gånger (puh, mycket mammamotion där med att hjälpa henne av och på), hoppade studsmatta och körde traktor.




Lillebror satt i vagnen och var rätt nöjd med livet.


Min motionsdag fortsatte sen på kvällen då jag gick en 50-minutersrunda med Michael och sen sprang jag en slinga på 7,5 km... Men då gick det segt kan jag lova. Roligt att ha kommit igång med löpningen igen hur som helst. Hoppas nu att jag fortsätter lika bra under hösten...

Status på Ruben är fortsatt snorig, nysig och hostig. Lite varm idag men ingen feber. Vi hoppas på snabbt tillfrisknande!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar