tisdag 12 maj 2015

Vardagslyx en regnig tisdag utan stövlar

  Åååå....idag var det lite synd om Humlis. Fast jag vet inte hur  mycket hon led egentligen. 
Eftersom vi hade fullt sjå med att ta på joggingskorna imorse, så glömde jag att packa med stövlarna till dagmamman. Självklart började det sen ösregna på förmiddagen och har sen gjort så precis hela dagen. Suck.
Noomi var blöt långt upp på benen när Michael hämtade henne, ja för de var ute och lekte då. De är ute otroligt mycket, oavsett väder och det är verkligen toppen. Jag som hade önskat en så här ur-och-skur-förskola till Noomi, nu är det ju precis det vi har!


 

Väl hemma sen fick de blöta kläderna åka av och små fossingarna fick torka. Vi åt en enkel men himla god middag (kan tipsa om jordnötssmör i såsen till kycklingen) och avslutade med färska jordgubbar och en sån där perfekt mogen mango. Humlan smaskade glatt i sig två portioner dessert. Sen busade vi med bollen och jag jagade henne genom vår långa korridor så hon kiknade av skratt. 
Noomi gick runt i sin svampmössa en stund också, den är ju så söt så man går åt!!
 

Pappa och Noomi hade spelat Alfapet när jag var och tränade:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar