onsdag 20 maj 2015

En ganska jobbig dag i ärlighetens namn...

"Denna dagen, ett liv."

Noomi vaknade 05.30 (dags för mörkläggningsgardiner kanske?) och ville ha gröt. Tröttstatus hos mig: mycket hög.

Sen har motgångarna avlöst varandra. Fick akut åka iväg och laga punka på bilen efter att ha lämnat Noomi hos dagmamman. Lyckades hitta till Hisings backa och även köra upp på de där grejerna som håller hjulen på första försöket.
Dagen på vårdcentralen har gått i ett och varit intensiv. Lyssna, hjälpa, trösta, lindra.

Med ett lätt tryck över pannan ilade jag sen iväg för att hämta Humlis. Jossan hade ringt tidigare och berättat att Noomi varit lite hängig idag (tro jag det efter den tidiga morgonen!) och även klagat på ont i magen. Jag tror att den lilla magen tycker att det är lite jobbigt att börja äta igen efter magsjukan.
En trött Humla som sagt, och när vi väl kom innanför dörren bröt skrik- och vrålpartyt lös. Det går inte att beskriva ljudvolymen som hennes mycket kraftiga stämma kan uppbringa!
Någon middag fick jag inte i henne, men under en lugn stund sjöng vi lite ur Krakel spektakel-boken. Sen fortsatte eländet som slutade med att jag fick försöka tvångsborsta tänderna, smörja eksem och ta på pyjamas på en hal, illvrålandes ål.

Klockan 18.02 sov Noomi gott. Dags för mig att samla kraft inför morgondagen. Föräldramöte väntar.

Två harmoniska bilder som inte riktigt speglar dagen....

1 kommentar:

  1. Gap och skrik-sjuka, botas inte det av en hisstur ner i källaren? Snyggt att du lyckades köra upp på hjulgrejen på verkstaden. När jag var på besiktningen vågade jag inte ens köra in i öppningen så det fick besiktningsmannen göra!

    SvaraRadera