tisdag 26 maj 2015

Duschdags för Humlan

Noomi har väldigt torr och eksembenägen hud, dåliga gener från mig där. Därför badar och duschar vi henne så sällan som möjligt, för vatten  är ju ironiskt nog uttorkande för huden.
Igår kväll var det dock hög tid för tvagning och vi preppade med lilla baljan, mugg och kanna att hälla med. En hel del vrål och protester under hårtvätten såklart, men så snart den pärsen var över njöt Noomi i fulla drag och hade så roligt. Hon roade sig själv och lekte med vattnet, hällde mellan kärlen, satte sig själv i baljan och grejade med en frottétvättlapp. Ja, hon var såklart inte lämnad ensam där i badrummet, utan jag höll henne sällskap.

Michael var ute och powerwalkade och sen hade vi skiftbyte. Jag kom mig äntligen ut på en springtur, och trots rätt kass kondis i nuläget, var det en superfin kväll. Jag joggade längs vattnet bort mot Eriksberg, doftade på syrener på Färjenäsberget och njöt av ett rhododendronhav på Lindholmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar