lördag 2 maj 2015

Mammas gamla dockvagn

Noomi njuter verkligen av dagarna här hos mormor och morfar.
Hon är i sitt esse från morgon till kväll!

Humlan älskar att vara ute och leka, jag tror hon tycker att det är väldans behändigt att bara kunna gå rakt ut genom ytterdörren för att komma till gräset. Igår när vi var ute körde hon min dockvagn, den har rullat många kilometer under min uppväxt och var helt klart en av favoritsakerna.    Min gamla docka Maria har Noomi burit runt på sen vi kom. Den fina blunddockan som har börjat se lite härjad ut med åren, ena ögat är lite konstigt och så, men det gör inte Noomi något alls.
Efter en stund råkade dock Humlis köra fast med dockvagnen i gruset. Tvärarg blev hon då och la sig själv på grusgången och skrek. Jo, hon har uppenbarligen ärvt lite temperament från mig...
Gladare blev Noomi sen när morfar kom och plockade upp henne med skrindan. Hon fick åka långa svängen och var genast mycket nöjd igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar