onsdag 26 april 2017

Långhelg i Kramfors


Godmorgon från Kramfors!

Nu är vi i Kramfors hos mormor och morfar igen, jag och barnen. Vi tog tåget igår och möttes av morfar på stationen. Mormor väntade hemma med våfflor, det har blivit en mysig tradition att vi äter våfflor när vi kommer på kvällen.
Det är inte mer än ett par dagar sedan vi åkte härifrån, i söndags närmare bestämt, men nu var det alltså dags igen. Ett tag var det ju så otroligt glest mellan Kramforsbesöken, hela två månader (!), så det fanns helt klart ett uppdämt behov.
Dessutom är jag föräldraledig på fredag, vilket jag annars inte är, så en riktig långhelg har vi framför oss och då är det mysigt att passa på att vara här några dagar.
Idag har jag följt med en av våra nära på ett läkarbesök på vårdcentralen. Barnen fick vara hos mormor på biblioteket under tiden. Bästa mormorjobbet helt klart! De hängde mestadels på barnavdelningen. Mamma hade ett möte samtidigt, men Noomi satt i en soffa och tittade i en bok i 40 minuter, helnöjd. Lillebror satt hos mormor en stund och sen botaniserade han bland bebisböckerna, Ruben är väldigt förtjust i böcker förstår ni, så det här var helt klart ett ställe i hans smak.
De hann vara med på 10-fikat i personalrummet också. Fast Noomi tyckte att det var för pratigt och skrattigt där, så hon åt sin kaka på mormors arbetsrum istället. Ruben festade på sin banan och sen tittade han lystert på mormors banan också. Ruben älskar bananer!

Efter lunch gick vi till Åsa och fikade, jag och barnen. Frossade i Åsabullar, drack te och hade det mysigt. Noomi och Åsa läste tre böcker och jag jagade Ruben som var på röjarhumör. Allt porslin höll förutom en stackars påsktupp som tappade huvudet precis när vi skulle gå. Ruben har en otrolig räckvidd verkligen, och snabb som en iller är han dessutom.
Vi har varit ute på tussilagospaning idag också. Noomi plockade en liten bukett som i en äggkopp nu pryder köksbordet.


Noomi har testat på livet som bergsget...


Sen har vi ätit god hemmapizza till middag, pappa och jag har varit ute och sprungit (en riktig katastrofrunda för min del) och även hunnit med en liten myskväll i tv-soffan med nybakat bröd och fruktsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar