tisdag 4 april 2017

Nu är gungorna framtagna

Yes, nu har gungorna fått komma ut ur sin vinterdvala i garaget. Snön har smält bort vid gungställningen och kring sandlådan så nu äntligen var det dags. Noomi har frågat mycket efter gungan på sistone och hon blev så glad när de var redo att inviga för säsongen.
Noomi har en sk kompisgunga, man kan både sitta och ligga i den och dessutom ryms man flera stycken i den, riktigt härlig. Den enda nackdelen är väl att det är svårt för ett barn att putta fart själv...


Ruben har premiärat i gungan han med. Igår blev han lite rädd, men idag satt han och var himmelens nöjd i sin babygunga. Ruben gungade och gungade och till slut började han hänga med huvudet och somnade! Det var visst sövande att sitta där och bli gungad.


Noomi och jag gick ut en stund efter middagen också. Hon ville cykla och gunga, så det gjorde vi. Det är så skönt med de ljusa kvällarna. Dagarna känns så mycket längre!

Innan vi gick in (efter mycket tjat, Noomi ville vara ute hela kvällen) så plockade jag några kvistar videkissar. Haha, förra året gick jag varv på varv i byn för att leta efter videkissar. Till slut, efter flera veckor hittade jag dem på baksidan av vårt eget hus. Så ikväll gick jag raka spåret dit och plockade in årets första. Noomi sitter vid köksbordet och klappar dem frenetiskt, så vi får väl se hur länge de får sitta kvar på sina kvistar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar