torsdag 14 april 2016

Snart dags för hemgång!

Nu är Ruben drygt ett dygn gammal och mår hur prima som helst. Inatt ville han snutta litegrann, men sen ville han bara ligga nära intill och sova. Pappa fick vara uppe och kånka en stund vid 12, men sen sov vi gott till kl 6.
Ruben är duktig på att suga och amningen går jättebra hittills, tror att mjölken redan börjat rinna till faktiskt!
Min återhämtning efter snittet går också bra, långt över förväntan. Igår kväll, 8 timmar efter operationen klev jag upp ur sängen första gången och idag har jag kunnat duscha delar av kroppen och haft privata kläder. Vi har promenerat i korridoren flera varv och jag är i princip helt smärtfri, ett visst obehag, men väldigt lite.

Nu har Ruben fått godkänt av barndoktorn och efter lunch ska vi åka hem. Det trodde jag inte skulle vara möjligt med tanke på vilken lång konvalescens det var efter förra snittet, men detta är något helt annat! Vi ser fram emot att komma hem med lillebror och visa honom hur vi bor, sen längtar vi såklart en massa efter vår Humlis också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar