fredag 1 april 2016

Mysiga Humlemorgnar

Vi har en ny morgonrutin jag och Humlan som vi njutit av nu i snart två månader (sen jag slutade jobba). Vi ställer ingen väckarklocka, utan vaknar av oss själva. Ibland vaknar jag först, och ibland är det Noomi som väcker mig. Men oftast är vi ganska synkade och brukar starta dagen vid 7-7.30.
Då ligger vi först och kramas en stund och pratar lite om vad vi drömt och så. Sen tar vi fram några böcker och ligger kvar i sängen och läser innan vi kliver upp.

Favvofrukosten just nu är lila smoothie (med hallon och blåbär) och smörgås med skinka. Noomi tar ganska god tid på sig med ätandet så oftast hinner jag läsa ytterligare en bok för henne när jag slukat min egen frukost. Just nu är Humlis inne i en Ingrid-boksperiod. Hon fick Ingrid och bassiluskan i påskpresent av Åsa, så den går varm för tillfället.

Först vid 8.30-9 någongång brukar vi komma iväg till Kornet. Men Noomi (och jag också såklart) njuter verkligen av att kunna ta det lugnt och inte behöva stressa och passa en speciell tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar