fredag 15 april 2016

48-timmarsbesiktning och amningsbestyr

Idag har jag och Ruben varit på BB-hemvård för 48-timmarskontroll, detta då vi gick på sk. tidig hemgång från BB.
Ruben vägdes idag in på 3034 gram, en helt ok viktnedgång. Han har blivit lite gul i huden, men inte någon behandlingskrävande gulsot som tur var. Hörseltestet visade att han hör på båda öronen och det togs även pku-prov.
Ruben blev undersökt av barndoktor igen och även denna gång var allt som det skulle. 

Jag fick jättebra hjälp av barnmorskan på BB-hemvård med amningen. Har fått så otroligt ont i vänster bröstet sista dygnet och bröstvårtan är sårig och öm som tusan. Men nu är jag optimistisk igen, har redan ammat flera gånger från det onda bröstet med betydligt mindre smärta. Vi var välkomna tillbaka i helgen om det fortfarande var besvärligt, så skönt att det finns hjälp att få, för jag vill verkligen få till amningen en gång för alla!
Stackars Ruben verkar svälja en del blod från mitt såriga bröst för han har kräkts brunt flera gånger idag... Det är dock inget farligt och nu  kommer det förhoppningsvis att läka och bli bättre snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar