söndag 3 april 2016

Boat för fullt i veckan

Nu närmar det sig förlossning och bebis med stormsteg! Jag insåg det i början av veckan, och kom i samma veva på att vi ska vara 8 dagar i Kramfors. Vi är på väg dit nu, Michael ska jobba en vecka i Sollefteå och då passar jag och Noomi på att vara hos mormor och morfar. Känns tryggast att vara med flocken om något händer och dessutom är det lite småkämpigt att rodda Noomi själv så länge så här i slutet av graviditeten. För nu är det tungt kan jag lova, magen är rätt enorm och nu har jag ju lagt den sista energin på att boa hemma i veckan. Frysen är fylld med mat, bröd och bullar, hemmet är skinande rent och prydligt, vi har gjort lite småfix som inte blivit av, satt upp några skåp och tavlor etc. Ja till och med bilen är städad och tvättad både in- och utvändigt.

Så nu känner jag att jag har fått boa ordentligt. Inte för att bebis lär bry sig så mycket huruvida vi har en låda kärleksmums i frysen eller inte, men jag tycker det känns ytterst tillfredsställande. Och vem vill åka in till förlossningen i skitig bil??

Veckan som kommer ska ägnas åt vila och uppladdning inför den stora dagen som stundar. Jag har fått tid på spec-MVC i Sollefteå på tisdag för kontroll. I fredags var jag på NUS för sista gången innan inskrivningen (om inget akut händer dvs). Det kändes skönt! Rätt less på dessa kontroller som jag varit på nu två gånger i veckan sista månaden...
BB-väskan är i alla fall medpackad och babyskyddet monterat om lillebror skulle få för sig att födas som Ångermanlänning:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar