tisdag 19 april 2016

Alla i dubbelsängen

Jo men visst ryms vi hela familjen i dubbelsängen! Det funkar faktiskt riktigt bra och har så gjort sen vi kom hem från BB.
Vi har såklart en del alternativa lösningar på sovlogistiken om det skulle bli jobbigt, men i nuläget går det jättebra och alla sover bra.
Noomi kommer till oss tidigt på natten som vanligt och lägger sig i mitten, hon verkar sova som en stock, för hon låter sig inte väckas av Rubens hungerknorr eller snart-svälter-jag-ihjäl-vrål.
Lillebror sover i sitt babynest i bedsidecriben - som en absid till min del av sängen. Vi ammar flera gånger per natt i sängen och det blir även några blöjbyten i badrummet intill på den här lille killen som bajsar så fort han äter. Blöjorna går åt som smör i solsken!

Amningen är lite besvärlig för tillfället, såriga, onda bröstvårtor, och för närvarande pumpar jag från ena sidan för att avlasta det sämre bröstet. Lite bökigt såklart och stundtals (som inatt till exempel) känner jag mig lätt uppgiven och less på denna smärta vid varje amning. Men samtidigt vill jag gärna amma och vet att jag har världens fetaste och finaste mjölk (se bara på Noomis tillväxt...), så vi kämpar på ett tag till!

Sån här fin utsikt hade jag från min sida sängen igår kväll när vi la oss;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar