tisdag 12 april 2016

Inskrivning inför kejsarsnittet och graviditetens sista magbild!

Nu är det riktigt riktigt nära! Imorgon får vi träffa vår bebis för första gången, det är alltså sista dagen med gravidmagen och alla mysiga buffar. Såå spännande, nervöst och förväntansfullt!

Idag har jag varit på sjukhuset på inskrivning inför kejsarsnittet som kommer att ske imorgon, helt enligt planerna. Jag är så glad att blodtrycket stabiliserade sig och att lillebror kunde få vara kvar tiden ut. Enligt tillväxtmätningarna som gjorts växer han bra och verkar ha det gott på insidan. Men nu längtar vi så mycket efter att få hålla honom och snusa på honom för första gången. För mig känns det jätteroligt att få vara vaken och med på sin förlossning! Jag var sövd när Noomi plockades ut och det var inte så kul. Den här gången ska det bli en lugn och trivsam förlossning där vi ska få möta vårt barn förhoppningsvis utan någon särskild dramatik alls.

Inskrivningen gick finfint. Jag träffade barnmorska, förlossningsläkare och narkosläkare. Prover togs och det kändes på magen och lyssnades på hjärtljud. Ikväll blir det operationsförberedelse med noggrann dusch, renbäddad säng och mera dusch imorgon. Klockan 7 imorgonbitti ska vi vara på plats på förlossningen med BB-väskan i högsta hugg. Mormor och morfar kommer ikväll och passar blivande storasyster.

Här är graviditetens sista magbild. Den är rätt rejäl nu magisen och bebisen trycker enormt mycket åt alla håll, det är nog rätt trångt vid det här laget. Halsbrännan är helt fruktansvärd just nu, kunde knappt ligga ned igår kväll när jag skulle sova, men annars är det helt ok med ryggen och så. Har helt klart uppnått valrosstadiet, känner mig stor och otymplig och vågen har stannat på +20 kg (!!), men imorgon är jättemagen ett minne blott! Om mindre en ett dygn har vi vår minsta lilla älskling på utsidan.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar