tisdag 12 januari 2016

I pulkabacken

Vi vaknade lite småförkylda igår både jag och Humlis. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi inte hade några planer för dagen, det var planeringsdag på förskolan, så en paus i inskolningen.
På förmiddagen var vi duktiga och åkte till Ica Maxi och handlade för veckan, det är ju vårat nya liv nu det här med veckohandling, då vi inte längre bor granne med mataffärerna. Efter lunch och fika drabbades jag av DenStoraTröttheten.  Förstod inte hur jag skulle komma ur soffan, men tänkte att Noomi behöver verkligen få komma ut lite och leka nu när det äntligen är lite bättre temperatur, och så fick det bli.
Jag kände mig mycket piggare när vi väl kom ut! Drog Humlan i pulkan på vår vanliga promenadsväng, det tycker hon är roligt. När vi gick ned från folkhögskolan som ligger i byn fick jag plötsligt syn på en alldeles perfekt pulkabacke där bredvid vägen. Och som vi åkte sen!
Det är ju hur roligt som helst att åka pulka. Jag klämde ner mig bakom Noomi och vilken fart vi fick! Vi hann knappt stanna i slutet av backen förrän hon sa sitt bevingade uttryck: "Igen"
Att se sitt barn ha hur roligt som helst och skratta så hon kiknar gör foglossning och andra krämpor oväsentliga. Jag tappade räkningen på hur många gånger vi åkte, men hit ska vi definitivt gå fler gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar