måndag 25 januari 2016

En kompis!

Noomi har fått en liten vän här i byn, en jämnårig flicka som heter Majken. Vi träffades i pulkabacken i lördags och de hade så roligt ihop.
På eftermiddagen fick vi bekanta oss vidare med Majkens familj, då vi hade bjudit in dem på fika. Jätteroligt att träffa så trevliga grannar som dessutom har barn i samma ålder.

Mycket pulkaåkning blir det nu på helgerna, vi har kompletterat fordonsparken med en dubbelpulka också, blev liiite väl trångt att klämma ned sig två i den vanliga.

Igår hade vi en riktig fixardag hemma. Två av husets skjutdörrsgarderober fick bättre inredning och vardagsrummet fick sig en ansiktslyftning. Vi fållade och hängde upp ett tyg på väggen bakom soffan vilket gjorde underverk på den stora, kala väggen. Dessutom klädde vi tre canvastavlor i samma tyg och sydde två soffkuddar. Det senare krävde en stor portion tålamod med en krånglade symaskin, men fint blev det.

Igår började också min gravidyoga. Det var superhärligt! En timme och 45 minuters fokus på mig själv och anpassade övningar för en växande mage. Jag kände en del i fogarna efteråt, så nästa gång ska jag ta det lite försiktigare, men för första gången på 3 månader hade jag inte ont i bröstryggen på hela kvällen. Helt fantastiskt! Ser verkligen fram emot kommande söndagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar