lördag 18 februari 2017

Lägesrapport från ett dimmigt Göteborg

Hej från Västkusten!

I torsdags klev vi upp i ottan, 4.30 närmare bestämt, för att köra till flygplatsen och ta första morgonplanet till Göteborg. Noomi var så laddad inför resan och hade verkligen längtat efter att träffa farmor!
Det gick över förväntan med resan, vi hade förberett packningen och lagt fram klädhögar, så det var bara att väcka barnen och åka.
Ruben fick en flaska välling på flygplatsen och vi andra blev bjudna på frukost på planet. Sen somnade Lillen och sov nästan hela resan. Vi åkte direktflyg, otroligt skönt att slippa byte.
Klockan 8 landade vi på ett småregnigt Landvetter, tog flygbussen in till stan och sen bussen hem till farmor och Alf. Vi tog inte med oss några bilstolar till barnen, så därför fick vi åka kollektivt.

Torsdagen blev en ganska lugn dag, inte konstigt med tanke på att vi klivit upp så tidigt. Men Noomi ville gärna gå ut, så vi promenerade till den fina utflyktslekparken i Hisingsparken och gungade.

På fredagen lyckades jag ta mig ut på en löptur efter frukost. Det är så himla fint med alla motionsspår i Hisingsparken som ligger precis där Marianne och Alf bor. Jag tog mig nöjd och glad runt 7.4 kilometersrundan och direkt efter duschen bar det av ut igen för att lufta resten av familjen. Noomi ville återigen till den roliga lekparken, just lekparker är hon ju lite svältfödd på för tillfället, så det gjorde vi. Hon ville också mata änderna, precis som hon och farmor gjorde i somras, men nu var det is på dammen och inga änder i sikte. Noomi gjorde små bitar av två utav limpskivorna och la på isen ifall fåglarna skulle komma senare, den tredje åt hon upp på hemvägen.

På eftermiddagen åkte vi till Eriksberg (nära där vi bodde förut) och hälsade på våra goda vänner Erica och Jonas och deras två flickor Emilia och Amanda. Noomi lekte järnet med sina små vänner, ja tjejerna hade verkligen roligt! En massa god mat fick vi också som alltid. Ruben var det dock lite synd om, han lyckades dra ut en låda i köket och ramla över den så handtaget kom i munnen. Blodet fullkomligt rann ur munnen på honom och han blev såklart jätteledsen. Det verkade trots allt ha gått bra, det slutade blöda och han kunde äta och dricka relativt obehindrat.

Idag har jag putsat rekordet på 7.4-kilometersrundan och vi har även varit ute och promenerat med barnen. Dimman har legat tät över Göteborg sen vi kom i princip, så det var riktigt trollskt i skogen.

Igår bakade Noomi och farmor minisockerkakor tillsammans och idag fick Noomi göra en egen liten tårta utav en. Vi väntade nämligen storasyskonbesök och det firades med tårta, en stor och en liten (fast den fick bara Noomi äta).

Lek och mys med storasyskon hela eftermiddagen alltså och sen har Noomi suttit med farmor och läst och pysslat i en sifferpysselbok för barn. Humlis såg mäkta stolt ut och kände sig nog som en skolflicka.

Ruben har varit sååå intresserad av Lucas kepa! Se så fint den passar:)

Imorgon ska vi resa hemåt igen efter mysiga dagar här nere. Hoppas hemresan går lika smidigt som när vi åkte hit!