måndag 24 februari 2014

Världens minsta vagn

Jag har alltid gillat barnvagnar, och trots att vi har en jättebra brio till Noomi så tittar jag alltid på nya! Men, det faktum att vi inte bor i hus med dubbelgarage (vagnhall), gör att jag inte riktigt kan leva ut mina lustar. Nä, jag får nöja mig med två. Brio go och joggingvagnen. Men eftersom vi ska åka till London till sommaren så är ju ändå frågan om vi inte behöver en liten resevagn också...
Flygbolagen är inte precis kända för att hantera bagaget varsamt och skadade barnvagnar är tyvärr jättevanligt. Men nu har jag hittat en supersmart sulky som med ett enhandsgrepp fälls ihop till handbagagesize och kan bäras som en handväska över axeln.  Den väger 5.5 kg, lätt som luft med andra ord, men barnets tyngd gör att den ändå känns stabil. Igår promenerade vi in till Babyproffsen i stan och Noomi fick provåka en sväng i butiken. Babyzen yoyo heter skönheten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar