torsdag 13 februari 2014

Rytmen i blodet

Noomi har en burk med alla sina tolv maraccasägg i olika färger. Hon tycker det är jättekul, både att hälla ut de ur burken, men också att skaka äggen. Ibland en i varje hand och ibland får jag också låna ett. Idag spelade Humlan på sin xylofon samtidigt som hon kompade sig själv med ett ägg.
Noomi gillar också sitt nya fina knoppussel som hon fått i födelsedagspresent. Stora, rejäla knoppar och bakom varje bit döljer sig en bild. Än så länge tar hon bara bort bitarna men så småningom blir hon kanske en lika stor pusselfantast som jag var.

Idag har Noomi gjort något riktigt busigt! Jag dammsög sovrummet och Noomi var i hallen, precis utanför. När jag är färdig slås jag över hur tyst det är och börjar genast ana oråd. Och mycket riktigt. Där på golvet sitter Humlan med choklad runt munnen och knaprar på en bit Fazer Marianne (den där goda ni vet). Vi hade varit och handlat tidigare och varorna kom inte längre än hallgolvet. Jaja, så kan det gå:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar