måndag 3 februari 2014

Musikalisk måndag

Noomi och jag började dagen med att gå på pytteramsor på Älvstrandens bibliotek. Det är ungefär som babyrytmik med sång, ramsor, dans och rörelser. Tyvärr är det bara upp till ett år så det var nog sista gången idag. Humlan tycker att det är roligt. Nio andra bebisar att titta på och rytmikpedagogen har flera olika instrument man får prova. Noomis favorit är helt klart äggmaraccas och hon skakade ett i varje hand under hela sambalåten.
Hemma sen blev det fruktmellis och sen mer musik. Jag tog fram xylofonen som vi provade. Noomi ville helst ha båda slagpinnarna själv, så jag fick kompa på maraccas.

Det har varit superfint väder idag, strålande sol och riktigt varmt. Höll bokstavligen på att smälta bort på promenaden då jag av ren rutin tog långkallingar under jeansen...
Noomi har ätit kalops till lunch som jag kokade på förmiddagen. Hon vill ju ha vuxenmat nu och inga bebispureér längre. Så nu får mixerstaven vila sig ett tag framöver.  Humlis äter själv med båda händerna från sin tallrik och vägrar bli matad. Men hon får faktiskt i sig riktigt ordentligt så det verkar funka bra. Stortjejen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar