onsdag 5 februari 2014

Bebisteater och annat skoj

Idag började vår dag tidigt, redan klockan fem tyckte Humlis att det var dags att stiga upp. Men det gjorde faktiskt inget, för hon sov i ett sträck mellan 19:30 och 4:55. Obruten sömn är helt klart bättre även om den är kortare.
Morgonen började som vanligt med gröt och sen läste vi böcker i fåtöljen. Man hinner ju ganska mycket när man börjar tidigt så redan klockan åtta hade jag städat och tvättat inför finbesöket vi väntar.

I dagens GP såg jag en liten notis om bebisteater. Och sagt och gjort, vi tog älvsnabben över till Järntorget och sen en promenad upp till Göteborgs dramatiska teater. Det var en föreställning som hette Aaooii med sagofen Isadora. Ett helt ordlöst men inte ljudlöst framträdande. Noomi satt så andäktigt på en kudde bredvid mig och höll mig på benet. Hon var så intresserad av allt som hände och gav respons när såpbubblorna kom genom små nöjda grymt. Sagofen hade alltifrån gitarr och såpbubblor till en stor badboll och en fin fjäril som fick flyga nära bebisarna. Det var väldigt interaktivt, tex så rullade hon den stora badbollen till varje bebis. När det var slut fick man gå fram och känna på grejerna. Det var populärt!

Michael slutade tidigt idag så vi kunde gå alla tre till liten och stor. Först var vi med på sångstunden, sen fikade vi för att därefter leka en stund. En solig promenad hem längs älven som till slut resulterade i att Humlan somnade. Trött av all kulturell input.
Jag fortsatte dock på kulturspåret och gick på bio med min kompis Caroline, vi var på förhandsvisningen av filmen Hallå hallå. Den var jättebra och rekommenderas varmt!

Så, det var en lång redogörelse av vår härliga dag. Nu kommer snart mormor och morfar♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar