onsdag 2 november 2016

Vintern kom på besök

Den här veckan har Noomi höstlov från förskolan, men idag liknade det mer jullov. Den första snön började falla när vi var ute igår, och Humlis blev jättesugen på att baka pepparkakor och ta fram julsaker, framförallt det där jullandskapet med ett litet tåg som kör runt. Blev nästan lite längten på jul jag med...

Imorse när vi vaknade var hela världen vit och Noomi ville såklart gå ut och leka i snön.



Hon testade att gräva i en snöfylld sandlåda och göra fotspår på den vita gräsmattan.
När vi skulle gå på promenad med Ruben i vagnen sen, ville Noomi åka spark. Så hon hade sparkpremiär, glad i hågen, med min gamla röda barnspark med plinga.



Noomi stod på medarna och jag drog sparken i snöret. Det var himla fint sparkföre i byn!



Det blev helt klart ett träningspass för mig, jag drog nämligen Ruben i vagnen samtidigt som jag drog sparken med Noomi. Hela varvet runt byn tog vi, och sista biten var det riktigt tjockt med klibbsnö som fastnade i vagnens hjul...



Ruben fortsatte att sova i vagnen när vi kom hem, så jag och Noomi byggde en snögubbefamilj på gården, med morotsnäsor och pinnar till armar. Superkul tyckte Noomi att det var!


Noomi blev jätteledsen när pappasnögubben tippade senare på eftermiddagen, det började töa tyvärr. Som väl var kom Michael hem från jobbet precis då och kunde hjälpa sin avbild på fötter igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar