söndag 9 oktober 2016

Söndagsmys på Kont

Äntligen var det vår tur att vakna en helgdag och ställa oss frågan; vad vill vi göra idag?

Först ville vi städa garaget, inte det roligaste man kan göra, men på en dryg timme hade det blivit otroligt prydligt och framkomligt igen efter sommarens bygge.

När vi kände oss färdiga med garageröjet packade vi utflyktsryggan och fyllde varmchokladtermosen. Här var det lite kaos ett tag. Två barn som skrek och gnällde och föräldratålamod som började tryta. Jag tänkte att, nä nu åker jag själv på utflykt! Men till slut rullade vi ut från gården. Ruben, som hade skrikit av trötthet, somnade, och Noomi blev på bättre humör liksom föräldrarna.



Det var fint på Kont som alltid. Vi grillade korv, drack varm choklad gick på en liten upptäcksfärd. Det blåste rätt duktigt ute vid havet idag, så vi stannade inte så länge. Som tur var sov Ruben gott nedbäddad i vagnen, så jag slapp amma där i blåsten.










Först på väg tillbaka till bilen vaknade Ruben...



När vi kom hem var vi så där genomfrusna i märgen så det blev en söndagsbastu för att tina upp fötterna...

När vi blivit varma igen och tvättat bort grillukten ur håret, åkte vi in till Avion och gick på Zen Kitchen och åt middag. De har fantastisk mat där och vi var i mathimlen ett slag. 







Till efterrätt provade jag mochiglass för första gången. Herregud så gott! Hoppas de går att köpa på Ica, för det här vill jag ha hemma i frysen!! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar