söndag 30 oktober 2016

Njutarhelg

Vilken fin helg vi har haft! Igår vid lunchtid kom mormor och morfar till oss och ett soligt Strömbäck. Vi lunchfikade köttbullemackor och äppelkaka i Nya huset och gick sen en promenad i byn.


Inga köttbullar för den här lille killen, men glad som en lärka ändå!


Som om det inte var nog med friskluft under promenaden tog jag och pappa en springtur också! 37 jobbiga minuters löpning på vägarna i byn och i skogen mot Kont, men jätteskön känsla efteråt såklart och stolt över att jag faktiskt KAN springa, trots så sporadisk träning.


Självklart fick det bli en bastu på lördagen också för att tina upp efter utevistelse. Medan jag och mamma bastade gjorde Noomi och morfar iordning en pumpa, en jättefin, lagom läskig pumpagubbe står nu utanför vår ytterdörr och lyser i mörkret...




Till middag sen blev det mycket gott, bubbel och krustader med skagenröra till förrätt och sen grillad entrecôte, riktigt smarrigt. Som kronan på verket fick vi njuta av citronkladdkaka med hemmagjord blåbärsglass till efterrätt. 


Imorse vaknade jag, tittade på klockan och kände mig jättetrött! Men när pappa kom upp och tog Ruben så kunde jag ändå inte somna om, då kom jag på att det gått och blivit vintertid under natten... Det var nog inte så pjåkig sömn trots allt.

Idag har Michael jobbat hela dagen. Vi andra tog en jättehärlig promenad efter frukost. Det var soligt och vackert ute. Vi gick en runda förbi Kolerakyrkogården bland annat, en historisk plats och sevärdhet här i byn.


Efter lunch drog vi vidare in till stan. Morfar och Noomi hade kvalitetstid och gick på knattebio, Mera monster Alfons Åberg. Det var tre stycken Alfonsfilmer, men när Noomi hörde ordet monster ville hon först inte gå... Men hon ändrade sig och hade det toppen på bion.
Mamma, jag och Ruben hade kvalitetstid på vårt håll med shopping på Polarn och pyret och Åhléns . 


En riktig njutarhelg från början till slut helt enkelt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar