onsdag 5 oktober 2016

Kylig oktoberpromenad och framsteg med vagnåkandet

Det är så otroligt skönt och ROLIGT att Ruben accepterar vagnen bättre nu! Äntligen kan jag komma ut på sköna promenader igen med vetskapen om att Ruben oftast kan sitta där ganska nöjd och glad. Och blir han misslynt, så kan han faktiskt somna där i vagnen, utan att jag behöver ta upp honom.

Idag är det kallt här! Frost i gräset fast klockan har blivit över 11 och lite småkallt om tårna där i gympaskorna.

Ruben hade på sig syrrans gosiga teddyoverall idag och bäddades ned i åkpåsen, det såg så mysigt ut!


Det är så vackert ute nu! Idag var allt det gröna klätt i ett skirt lager frost.




När jag kommit till bryggorna somnade Ruben och jag passade på att ta på mig lurarna och sätta på en pod. En dokumentär om ett föräldrapar som får en pojke med utvecklingsstörning dör man inte hittar någon diagnos. Tufft! Jag är så tacksam att mina barn är friska, mår bra, pratar, går, skrattar och utvecklas som de ska.





Idag förlängde jag promenaden med att gå en bit på stigen mot Kont också. Kanske gör vi oss en korvgrillningsutflykt dit i helgen...


Nu är batterierna laddade och energin påfylld. Jag ska fortsätta att röja på övervåningen nu innan vi ska hämta Noomi på förskolan. I och med fixandet av Rubens rum har det blivit lite kaos i allrummet utanför, med saker som ska få bo någonannanstans nu när det blivit hans rum på riktigt. Men fint som snus blir det, ska visa några bilder här framöver!

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar