lördag 10 september 2016

Trötta fötter och mätta magar

Alltså mina fötter! Jag har ju allvarliga problem med att få skavsår bara av att titta på ett par skor och nu har det dessutom varit lite varmt och svettigt. Hej blåsor onda lilltår...

Förutom onda fossingar har vi haft en jättebra dag här i London. Vi startade med en rejäl frukost här på vårt hotell. Där fanns allt man kan önska sig inklusive goda croissanter, full pott!

Dagens första aktivitet blev the Tower of London. Vilket ställe! Vi gick på guidad tur med The Yeoman Warders, hälsade på korparna som bor där och förfasade oss över de gamla tortyrredskapen. Sträckbänk alltså, fy bubblan!
Det fanns ett jättefint café inne på området med ett fantastiskt kaksortiment. Det gäller att hålla blodsockret på topp:)

När vi kände oss mättade på historia och kakor lämnade vi Towern. Då kom regnet som tidigare på dagen hade lyst med sin frånvaro, trots dyster väderprognos. Det riktigt öste ned ett tag och vi upptäckte att vi glömt regnskyddet till vagnen på hotellet.
Trots regn och rusk tog vi oss in mot city och Covent garden där vi åt en riktig höjdarburgare på Honest burgers. Gillar man hamburgare och befinner sig i London, är det verkligen ett måste att besöka!

Mätta och glada bar det sen vidare västerut med tunnelbanan. Vi åkte till Victoria och Albert museum där vi tittade på en utställning som heter Undressed - a brief history of underwear. Underklädernas historia - från halvantika korsetter och amningsplagg till nutidens mode. Roligt att se!

Det fina taket på museet;

Lämpligt nog hittade vi ett jättefint kondis strax utanför museet, det var nämligen hög tid för eftermiddagskoppen när vi tittat färdigt på underkläderna. Ruben sken ikapp med kristallkronorna och charmade de fina servitörerna.

Sen kom det mer regn och efter att ha promenerat en stund kastade vi in handduken och tog en taxi tillbaka till hotellet. En dusch och lite piff inför kvällens middag hanns med.

Ruben chillade lite i sin hotellmorgonrock innan middagen.

En god Bellini i hotellbaren fick inleda kvällen.

Sen åkte vi in till Soho och åt en delikat måltid på Zelman meats. Ruben somnade precis innan vi fick in maten och sov sen i vagnen trots att det var väldigt hög ljudnivå på restaurangen.

Nu har vi tagit oss tillbaka till hotellet, Ruben har fått på sig en pyjamas och somnat om igen. Trött efter en heldag i London.
Vi har också fått rapport från Noomis mormor- och morfarsemester. Hon verkar ha livets glada dagar, varit på lekland och hunnit shoppa en Elsadocka på leksaksaffären. Lillgumman, nu börjar vi längta efter henne!