onsdag 7 september 2016

En sömnig dag för Ruben...

Ruben växer så det knakar, jag lägger undan för små kläder varje vecka känns det som. Imorgon ska vi till bvc på vaccination och barnläkarundersökning, det ska bli spännande att se vad han väger då.

Jag trodde då, när han vände sig häromveckan, att det var en engångsföreteelse, men icke. Idag tränade vi igen och så fort han blir lagd på mage snurrar han över på rygg. Han ser väldigt nöjd ut då. Hur kul är det att ligga på mage liksom?

Ruben har överraskat och gjort sin mamma väldigt glad idag. Han somnade i bilen på väg till förskolan (istället för att som alltid annars vråla), lyckades sova igenom lämningen av Noomi och sen i bilen på väg hem. Bara den grejen, att kunna lyssna på radio i 7 minuter (och höra vad de säger)!
Men det var sen det mest fantastiska hände; Ruben sov vidare i babyskyddet i TVÅ timmar. Japp, det är sant! Jag ställde honom i tvättstugan och startade tvättmaskinen. Under tiden han sov passade jag på att städa huset, rum efter rum blev klart och när han sen vaknade var jag nästan färdig med hela huset. Rätt svettig var jag då, fick ju hålla högt tempo eftersom han i vanliga fall sover ganska kort.

Sen var Ruben världens nöjdaste och gladaste lilleman. Aldrig är han så glad som när han får sova ordentligt.
Rubens senaste grej är att han upptäckt sina fötter, han ligger gärna och håller i dem och tittar fascinerat. Så lite fotunderhållning roade han sig med där ett bra tag.

Ja, det var en riktig sjusovardag för Ruben idag Lite senare på dagen gick jag ut med honom i selen för att klippa gräset. Då somnade han igen. Det kanske är rogivande med monotona ljud?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar