onsdag 28 september 2016

Födelsedagsfirande, Breaking Bad -fest och invigning av Nya huset

I torsdags fyllde jag år, 31 sådana närmare bestämt. Lite märkligt, tänker fortfarande att jag är 25 ungefär, åren därefter har liksom bara susat förbi... Dock känner jag mig vissa dagar helt föråldrad, typ som 85, av tjat, sömnbrist och krävande barn. Så, 31 kanske träffar ganska rätt ändå...


Jag har blivit fint firad i dagarna 4. På onsdagen kom Björn och Vide och uppvaktade mig med vacker höstbukett och ett kommande biobesök med min bror. Björn och jag delar humor och ska gå och se Morran och Tobias-filmen.

På den rätta födelsedagen kom Michael hem med en stooor bukett rosa rosor. De är otroligt stora och står fortfarande jättefint så här en vecka senare. Jag fick också ett fint set med olika teer och praliner. Noomi var väldigt intresserad av pralinasken och tyckte vi kunde prova med en gång. Hon ville gärna smaka det spritsade "strecket" på en av bitarna...
När Humlan somnat fortsatte min födelsedagslyx med en stunds egentid i badrummet, ett bad med tända ljus och gott att äta och dricka. Första gången sen Ruben föddes!


På fredag kväll dundrade nästan hela klanen in. Fredagsmys i storformat, mer presenter och firande och uppladdning inför lördagens stundande arbetsdag. Vi hade ju en arbetsdag hos mamma och pappa i stugan i somras då vi alla jobbade och fixade en hel dag. Nu hade turen kommit till oss så mycket blev gjort!! Flera träd på tomten fällda, Rubens rum målat, ogräs rensat, gården städad efter bygget, madrassöverdrag till Rubens rum sytt och tre småttingar underhållna en hel dag, med mera. Det hade tagit oss flera veckor att få till detta själva och nu gick det som en dans när alla hjälptes åt. Arbetsdag alltså, vilken grej!


På kvällen hade vi officiell invigning av det nya lilla huset vi byggt, ja, det är faktiskt helt färdigt nu! Och ett så fint bygge tarvar ju ett pampigt firande med bubbel och snittar.




Sen började mitt Breaking Bad-kalas! Vi har alla sett den här otroligt bra serien och varför inte ha en liten fest på temat? Helt plötsligt hade tvättstugan förvandlats till ett labb och biorummet var Jesse Pinkmans vardagsrum...




Ja det var lite från min födelsedagshelg, härliga och späckade dagar med stora, fina familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar