tisdag 1 december 2015

Huset - Noomis rum

Nu har vi bott i huset i 2,5 vecka. I torsdags kom de sista grejerna, allt från våra två förråd i Göteborg. Det blev ett dygns intensivt arbete till, men nu börjar det kännas färdigt faktiskt!

Tänkte börja med att visa ett gäng bilder från Noomis rum. Det ligger på övervåningen och jag skulle nästan säga att det är det finaste sovrummet. Det är ljust och luftigt, två fönster, och inte minst - en egen toalett! Himla praktiskt måste jag säga, Humlan har alla sina badrumsprylar där inne, sin barnsits till toaletten och sina pallar. 


 

Morfar har tapetserat Noomis rum, en fondtapet med fåglar (Falsterbo birds, Boråstapeter) och en strukturtapet i matt gammalrosa på de andra väggarna (Linen, Boråstapeter).

En liten sittgrupp har Humlis, perfekt när prinsessan Annabell har bjudningar. Bordet och stolarna är beställda från Lekmer.se och är av märket Jox.
 

 Stringhyllan hade Noomi sen tidigare, på byrån nedanför några inramade bebis- och dopbilder samt Humlans fina julgran som hon gjorde hos dagmamman förra julen. Lampan på väggen är från Ferm living.
 

På den här suddiga bilden ser man in i Noomis toalett. Hello Kitty-tvålpumpen älskar hon kan jag meddela!
 

Ny Hemnes säng från IKEA, den förra var för sliten för att flytta med. Kuddar och filt kommer också från IKEA, hyllorna på väggen Bloomingville, där bland annat Noomis första skor står. Ovanför väggen hänger en bonad som jag hade vid min säng när jag var liten, en släkting till min pappa har broderat den.
 

Husets läckraste lampa pryder ett av Humlans fönster, den heter Leklyckan och kommer från Heico.
 
En skolbänk har Noomi också plats med på sitt rum. Och en "skolstol" som hon säger. Den är gammal och kommer från min släkt. Jag hade en idé om att göra egna pennburkar av konservburkar inklädda i tapet... men med tanke på hennes fina tapeter på väggarna känns inte kombinationen tuschpennor och snart-treåring så bra. Det får vänta!


Spana in golvutrymmet! Lurvig, skön matta att leka och dansa på och plats för dockvagn och dockvagga finns med. Gott om förvaring i byrån för Noomis kläder. I lådorna under sängen ligger spel, pussel med mera. Dessutom finns en skjutdörrsgarderob i den lilla "hallen" just utanför hennes rum. Vi fullkomligt badar i förvaring som ni hör, det har vi inte direkt varit bortskämda med tidigare så det känns hur skönt som helst.

Det var en liten titt i Noomis rum. Imorgon tar vi en annan del av huset! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar