onsdag 2 december 2015

Huset del 2 - Hall och tvättstuga - ren lyx!

Välkommen hem till oss i Strömbäck! Idag ska vi titta in i hemmets två viktigaste rum: hall och tvättstuga, det som får ekorrhjulet att snurra lätt.


Ett av flera fönster i vår stora hall. Lite växtfyndigheter från andra sidan vägen tillsammans med en adventsstjärna på fot, ny för i år. Vi är nog sist ut i hela världen med att skaffa en sån för övrigt...

 
Här är mer hall och man ser också in mot korridoren mot vardagsrum, gästrum och kök-
 
Och hallens andra sida. Noomis lilla docksparklåda är så fin så den får stå framme. En korgstol är skön att sitta i när skorna ska på!
Dörren leder in till min älskade tvättstuga ...



Japp, här har vi den, nystädad och fin! Alltså jag är helt lyrisk över tvättsorteringstunnorna. För att inte tala om bänkarna att vika tvätt på... och ett fönster för mina i-nuläget-icke-blommande-orkidéer.

Nu blir det några dagar paus i hemma-hos-serien. Imorgon åker jag och Humlis ned till Kramfors och stannar några dagar. Pappa Michael befinner sig på jobb i Sollefteå, så honom får vi också träffa imorgon!

1 kommentar:

  1. Har robotdammsugaren trätt i tjänst ännu? Ser fram emot ett blogginlägg där jag får följa robottens arbete.

    SvaraRadera