lördag 19 december 2015

Julgranen!

Idag fick vi sovmorgon till 8.45, en bra start på en produktiv lördag.
Största utmaningen idag var stora julmatshandlingen på Ica-Maxi. Proppfull handelslista och på grund av sovmorgonen kom vi inte iväg så tidigt som vi hoppats på  (innan de tunga kundvagnarna kommer ut i gångarna) - men, det gick super faktiskt. Vi började klokt nog med en rejäl fika, sen tog vi oss an handlingen. Jag hade skrivit om handelslistan efter ordningen i affären och det var verkligen smidigt. Noomi var hur duktig och tålmodig som helst. Satt där i kundvagnen och skötte självscanningen, inte ett enda gnäll eller tjat på hela tiden.

När vi kom hem sen hade vips flera timmar gått, så den planerade utevistelsen fick tyvärr stryka på foten. Dock hade vi våra närmsta grannar över på en fika. Efter middagen kunde Humlan knappt bärga sig längre, det var nämligen dags för något hon längtat efter hela dagen - att klä granen!
Och så himla fin den blev vår julgran, Michaels och min första gemensamma gran dessutom. Äntligen fick de handblåsta kulorna från Lisebergs julmarknad och alla vackra hängena från Georg Jensen, som min man utrustat mig med genom åren, hängas upp.

Noomi ville gärna dansa runt granen också, så det gjorde vi såklart. Fast det fick bli långdans genom huset istället till tonerna av "en sockerbagare".

När Noomi somnat för kvällen fick jag ett ryck och tillverkade 4 sorters julgodis. Michael gjorde stordåd med uppackning i biorummet/lekrummet. Som sagt, en mycket produktiv dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar