fredag 17 juli 2015

Äntligen - semester!

Tatttaaaa! Så var sista arbetsdagen före semestern avklarad då. Check på den, gick som en dans då målbilden var tydlig. Miljöombyte, avbrott från vardagen och Älskling- och Humlistid i 4 veckor.

Vi har tackat av Amelia för de här två fina veckorna. Noomi har verkligen haft det bra med storasyster den här tiden och det kommer kännas lite konstigt att ingen sover i gästrummet längre... 

Noomi och jag firade in min semester med att åka in till stan och shoppa lite. Jag föreslog att vi skulle ta båten in, men Humlan ville åka buss. Och så fick det bli.
Vi köpte några grejer på Polarn till Noomi. Hon blev väldigt förtjust i en klänning  (såklart), en rosa-gul med katter på. Den slog vi till på tillsammans med ett par gula tights med apor på. Även en blommig jumpsuit fick följa med hem, är det 50% rea så kan man kosta på sig att ta ut svängarna lite;)
Vi har också köpt en surfplattehållare till bilen. 10 timmar i bil väntar oss på söndag så här gäller det att skapa förutsättningar för en trevlig resa. Plattan är tankad med bland annat Alfons, Krakel spektakel-musikal och Lilla spöket Laban.

Noomi somnade tidigt ikväll. Michael jobbar (sista passet innan semestern!) och jag fick en massa timmar till övers. De ägnade jag åt fotbad, tv-stund i soffan och slutligen ett städ- och packryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar