lördag 14 juni 2014

Hurtbullar, plaskpool och trerätters!

Ännu en solig och somrig dag ligger bakom oss. Det känns i min stackars brända hud, lägger ju allt krut på att solskydda Humlan, men glömmer liksom mig själv lite...

Michael kom hem från Östersund igår, Noomi och jag hade förberett hans ankomst med nystädad lägenhet, blombukett och välkommen-hem-kort i Noomidesign.

Vi startade dagen med att ligga kvar länge och gosa med Noomi, hon sover ofta till sju nuförtiden,  och det känns ändå som en helt ok sovmorgon i småbarnsmått mätt. Efter frukost gjorde vi bort dagens motion, skönt att ha det avklarat tidigt på dagen så slipper man tänka på det sen. Jag tog en löptur på 14 km runt broarna och Michael tog en pw med Humlan i löparvagnen. Hurtiga familjen!

Efter dusch och uppfräschning åkte vi till Alf och Marianne. Där väntade en alldeles språnkans liten barnplaskpool på Noomi. Alf hällde i varmt vatten så inte behövde hon frysa när hon badade. Det blev även invigning av Humlans nya uv-kläder, och de funkade bra! Kanske skulle jag själv investera i ett set...

Sen hade vi Jonas på middag. Vi lagade en god trerätters med fisktema. Toast skagen till förrätt, ugnsbakad laxsida med Morbergs potatissallad och citrondressing till huvudrätt och slutligen en fräsch anrättning med jordgubbar, digestivekross och mascarpone/lime-kräm till dessert. Mums! Vi tog en skön kvällsprommis också innan efterrätten och Noomi fick sin kvällsvälling i vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar