måndag 30 maj 2016

Sommarvärme och hela dagen ute!

Det var inte lätt att locka in Humlis till läggningen idag, vi har nämligen varit ute precis hela dagen. Ja, med ett kortare middagssavbrott, men annars har vi njutit av trädgården i det ljuvliga vädret.
Noomi har gungat, lekt i sandlådan, kört sin dockvagn och bara haft det hur bra som helst.
Michael var hemma på dagen för han jobbar nattjour, så då passade jag på att ta min dagliga (!) pw med Ruben i vagnen.   Vi har också klippt gräset, det har jag valt som min uppgift här hemma, för det tycker jag verkligen är roligt! Svettig blir man också, och går man fort med klipparen så är det riktigt fin vardagsmotion.

På aftonen kom morbror Björn och hälsade på. Noomi fick hjälpa honom att tvätta bilen och sen fikade vi ute på vår "nya" uteplats som vi ställde iordning för några veckor sedan. Det är riktigt härlig kvällssol där!

Ruben, vår lilla skatt, har haft en riktig sovdag och mest legat i vagnen i bara body och sovit gott i skuggan.

Nu sover en Humla med gräsiga fötter och ett hår som redan börjar bli solblekt. Det får bli en dusch imorgon innan förskolan helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar